Thursday 26 June 2008

مصرف زياد چربي حيواني، خطر سرطان سينه را بالا مي‌برد


ان در حالي است كه طبق اعلام متخصصان سالانه 6 تا 7 هزار نفر در ايران به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند و براساس آمار منتشر شده از بين هر سه زن، يک نفر در طول زندگي خود دچار سرطان مي‌شود. به اين ترتيب، بعد از حوادث و بيماري‌هاي قلبي، عروقي، سرطان سينه شايع‌ترين علت مرگ و مير در زنان به شمار مي‌رود.اما در مورد اينكه چرا سن ابتلا به اين سرطان در ايران نسبت به ديگر كشورها حتي كشورهاي عربي كه سرطان سينه در آنها شيوع زيادي دارد، بالاتر است،‌ دكتر فاطمه قائم‌مقامي، رئيس انجمن سرطان‌هاي زنان و متخصص زنان توضيح مي‌دهدي.
Click Here

ماموگرافي؛ كي و چرا؟


گفته مي‌شود اگر خانمي هيچ عامل خطري براي سرطان سينه نداشته باشد بايستي اولين ماموگرافي را در سن 35 سالگي انجام داده و از سن 40 الي 50 سالگي هر يك تا سه سال يك بار ماموگرافي انجام دهد و از سن 50 سال به بالا هم سالانه يك ماموگرافي توصيه مي‌شود.‏ دكتر معصومه گيتي، استاديار گروه راديولوژي و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين‌باره توضيح مي‌دهد.
Click Here

20 cancer-fighting foods to eat all summer


مدرسه‌ی آلمانی در تهران


Friday 20 June 2008

زنان ایرانی بیش از آمریکایی‌ها قربانی سرطان می‌شوند


از عمر بنیاد ایرانی - آمریکایی مبارزه با سرطان در بورلی‌هیلز در آمریکا یک سال می‌گذرد. بعد از تحقیقاتی که مشخص کرد زنان خاورمیانه‌ای به اندازه زنان آمریکایی سرطان نمی‌گیرند؛ ولی میزان مرگ و میر خاورمیانه‌ای‌ها بیشتر است، این مرکز راه‌اندازی شد.
«بنیاد سوزان کومن» برای مبارزه با سرطان پستان، ۱۰ سال پیش در آمریکا شکل گرفت.
این مرکز در حال تحقیق در مورد سرطان بین زنان خاورمیانه است که ۷۰ درصد آن‌ها با مرگ روبه‌رو می‌شوند. برای این پژوهش، به دپارتمان سلامت و بهداشت دانشگاه UCLA بودجه‌ای تعلق گرفت که حوری سدلر هم در آن حضور داشت. همین موضوع ایده تشکیل کلینیک اختصاصی برای ایرانیان مقیم آمریکا (PACI) را به او داد.
دکتر حوری سدلر (Hoori Sadler) که پژوهش‌گری شناخته‌شده در زمینه سرطان پستان است، بنیان‌گذار این مؤسسه است. دکتر سدلر معتقد است بخشی از راه‌های درمان سرطان، دارو و درمان است و بخشی حمایت اطرافیان و آگاهی از بیماری.
کلینیک پاکی (Persian American Cancer Institute) نقش اطلاع‌رسانی و درمانی را برای ایرانیان مبتلا به این بیماری به عهده گرفته است

Click

تغذیه و بهداشت خانواده


Monday 9 June 2008

محققان: کیبورد کامپیوتر 'آلوده تر از توالت فرنگی'


یکی از این راه های تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر استفاده از دستمال آغشته به الکل است
جدید ترین تحقیقات نشان می دهد که صفحه کلید کامپیوتر ( کیبورد) می تواند از لحاظ میزان میکروب از یک توالت فرنگی آلوده تر باشد.
نتیجه تحقیقات یک سازمان غیر دولتی در بریتانیا حاکی از آن است که کیبورد می تواند آشیانه میلیون ها باکتری و میکروب خطرناک باشد.

Click Here

آخرين اخبار درباره سرطان از بيمارستان جان هاپکينز

1 - هر شخص داراي سلول هاي سرطاني در بدن خود است .اين سلول هاي سرطاني در آزمايشهاي استاندارد خود را نشان نمي دهند تا آنکه به مقدار چند ميليارد سلول افزايش يابند. زماني که پزشکان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام مي کنند که ديگر در بدن آنها سلول سرطاني وجود ندارد ، اين حالت فقط بدان معناست که آزمايشها ديگر قادر به رديابي و پيدا کردن سلولهاي سرطاني نيست زيرا آن سلول ها به مقدار قابل رد يابي شدن در بدن وجود ندارند.
Click Here